Waarom gaan jullie in hemelsnaam naar Coimbatore??

2 november 2022 - Coimbatore, India

Die vraag werd ons gesteld in schoon, goed opgeleid, geen bedelaars en Engels sprekend Cochin. Toen we vertelde dat dit onze volgende bestemming was. Deze plaats brak de reis van Cochin naar Bangalore in tweeën want anders hang je 15 uur in een trein ofzo. We hebben hier een super fijn appartement schoon midden in een woonwijk.

En we zien hier verder geen toeristen. Wat we wel zien is mega veel vuil weer overal. De toeterende menigte is weer vertegenwoordigd, je struikelt over de al dan niet doorgesnoven bedelaars en sommige stukken is zelfs een open riool, misschien hadden ze in Cochin een punt??? Dit hele gebeuren hebben we gistermiddag en avond doorgelopen. En zijn geeïndigd in weer een super luxe mall met alles erop en eraan. Neergezet door de familie Tata. Van de rijke Tata tak zeg maar. Ze hebben  Tata auto's  vrachtautos maar ook jawel een hele food lijn wij hebben er de ontbijtgranen van gekocht.

20221102_213141prima te doen dat spul, maar de familie Tata is echt eigenaar van van alles... zoals bij ons voormalig Hoogovens.

Maar goed we hadden deze stad gister bekeken en gedacht er zijn een paar dingen hier de moeite waard. Maar die zijn echt wel een eind rijden buiten de stad. We hebben de eigenaar van ons verblijf gevraagd ken je iemand die ons rond wil rijden om die dingen te bekijken...  nou dat heeft hij geregeld. Een auto vaste prijs en alle tijd. Om 8:30 opgehaald en om 14:30 afgezet in de stad waar we nog wat wilde bekijken.

We zijn gestart bij Isha Yoga Centre een soort Yoga walhalla echt bizar zo groot en zo mooi en zo zen.

20221102_094725

Er zijn twee grote baden waar je een ritueel kan doen.  De baden hebben de mannen en vrouwen gescheiden op een totaal ander deel van het complex.

images.jpeg-1Chandrakund bad voor de vrouwen en voor de mannen is het Suryakund. Deze foto is van het mannen bad.

Screenshot_20221102-120044_MapsEn deze ruimte de Dhyanalinga moet je gewoon 15 minuten stil zijn. En mediteren of rustig adem halen mag ook. Er waren ook kinderen in deze grote ruimte aanwezig maar je kon, met denk ik 60 mensen, 15 minuten lang een speld horen vallen. Alle fotos van het complex zijn van het internet. Want je mag er niet fotograferen of je telefoon meenemen. Echt door poortjes met een metaal detector. Daarna zijn we naar de andere kant van het complex te gaan met een ossenkar.

20221102_113651Daar staat dit beeld 112 foot hoog omdat er 112 posities zijn in 🧘‍♀️  maar dit complex wordt je wel stil van... 😀

Daarna terug in de auto onderweg naar een tempel. Maar voor die tempel nog even langs een andere, waar we bezongen zijn en shiva is aangewend om ons maar een lang en gezond leven te wensen. Dat is dan wel weer bijzonder. Sta je ineens midden in het hart van alles.

De laatste tempel voor vandaag was er een boven op een hele hoge heuvel waar je over de hele stad kon uitkijken. Prachtig...! Hier hebben alle tempels allemaal kleuren waar Pushkar alles wit marmer is en Mangalore alles een soort zandsteen is hier alles velgekleurd.

20221102_133939_01 Ook dit heeft wel weer wat. Daarna lekker wat gegeten voor Branko weer iets te pittig... dus voortaan zegt hij niet meer little spice maar no spice. Dat zal helpen.  Nou ik heb het fruit al gesneden voor door het ontbijt morgen. De trein van 8:30 richting Bangalore waar we ook weer een appartement hebben voor 3 nachten. Daar zien we Sheeba , Clif en Gabe weer terug die we vorige week in Goa hebben ontmoet. We gaan een avondje bij ze of met ze eten. Leuk nu al zin in..... we hebben een heel zwaar leven.:)

1. Anja Engelvaart:
    2 november 2022