The Beatles, Beachboys, the Farrow sisters?

31 december 2022 - Rishikesh, India

Allemaal hebben ze in de ashram gezeten hier in Rishikesh,  even een stukje van Wikipedia gejat :

In February 1968, the English rock band the Beatles travelled to Rishikesh in northern India to take part in a Transcendental Meditation (TM) training course at the ashram of Maharishi Mahesh Yogi. The visit followed the group's denunciation of drugs in favour of TM and received widespread media attention. The band's interest in the Maharishi's teachings was led by George Harrison's commitment, and it changed Western attitudes about Indian spirituality and encouraged the study of Transcendental Meditation.The visit was also the most productive period for the Beatles' songwriting.

Nou dat dus maar ook de Beach boys en Mia Farrow en haar zus en vele vele anderen zijn hier geweest. Bijzonder dat de movement die er ontstaan is een miljarden bedrijf is geworden en dit hier nu zo vervallen is. Ik geloof echt als ze dit in goede staat weten te krijgen ze hier een prachtige meditatie retreat kunnen behouden. Het is mijn inziens niet alleen de techniek maar ook de gebouwen en de meditatie domes die hier staan. De stilte en de Ganges met alle macht die het hier bijzonder maken.  Hierbij wat foto's.

20221230_12482820221230_13093620221230_13122820221230_132222images.jpeg

20221230_133636 vooral de meditatie eitjes zijn prachtig er staan er zeker 120 hier op het terrein. Maar ook onder de grond zijn er zeker 86, naar we hebben kunnen vinden. Ze zijn gebouwd in een eivorm en van stenen beneden uit de Ganges. Echt een magische plek. De eitjes zijn bijna geluidsdicht door de dikke muren en ik kan mij goed voorstellen dat mediteren er een genot in moest zijn.

Boven de grond 20221230_123426

20221230_135434onder de grond

We gaan zelf ook wel kijken naar deze vorm van mediteren. Maar voorlopig hebben we beide nog echt een te druk hoofd. We hebben hier aan de rivier wel zitten mediteren maar ik blijf alert op alles om mij heen. Dus thuis maar even op een veilige plek het verder uitwerken. Ik merk wel dat ik er baat bij heb. En iedereen die mij kent en dit nu leest hoor ik zuchtend denken ja duuuuhhhuuu jou kop staat nooit stil.  Nu was de tijd van de Beatles hier ook wel iets wat met veel drugs gepaard ging en dus vind ik de mening van de doorgeblowde 20ers uit de jaren 60 niet de meest betrouwbare info om blind op te varen. Maar ook nu in deze tijd doen veel mensen deze specifieke meditatie techniek. Dus we gaan er naar kijken.

Verder weer even terug naar het hier en nu. Branko had hier een muziek instrument, een drum tongue, gezien. Nou ja ik had hem voor hem gezien. En gister zijn we nog even gaan kijken bij de winkels die ze verkochten. We hebben een mooie gevonden voor een dito prijs en de bagage is weer gegroeid.  Er zijn al 2 doosjes naar huis. En nu 2 overvolle rugzakken met van alles.

20221230_185735

Vanavond gaan we ons oud en nieuw vieren bij een new age muziek festival. Geen idee wat ik mij erbij voor moet stellen maar er zijn een digeridoo en handpan aanwezig dus we gaan het meemaken.

download.jpeg

Verder was er hier alleen wat voor oud en nieuw op campings ver weg in de bergen. En dat zag ik niet zitten. Dus New Age music here we come. We zijn gister de guesthouse, waar het gehouden wordt, even gaan bekijken en er zat een band te jammen en dat klonk wel echt tof! En om 23:30 uur een surprise act... ik ben benieuwd we kleden ons warm aan want het is in de buitenlucht en koelt hier flink af in de avond.

Wij wensen iedereen alvast een fijne jaarwisseling. Wij zitten 4.5 uur eerder in 2023 dan jullie  xx

1. Karin:
    31 december 2022
    Prachtige omgeving die van zichzelf al een bepaalde rust uitstraalt.
    Mediteren hoef je geen stil hoofd voor te hebben 😉 dat is het fijne...
    Jezelf liefdevol terughalen naar het hier en nu wanneer je merkt dat je gedachten zijn afgedwaald... Dat is hoe wij leren mediteren bij de yoga.
    En zij is drukkkkk 😉 dus een uitdaging om bij jezelf te blijven geeft ze elke keer weer mee.
    Je hoeft niet van jezelf te verwachten het in één keer te kunnen. Het is een dagelijkse oefening voor het leven. Xxx
    Fijne jaarwisseling lieve Nicole en Branko 🍾🥂❤️
  2. Bob en Miranda:
    31 december 2022
    Hulpmiddel bij het leren mediteren is de meditation app van Michael Pilarczik. Ook met mijn drukke hoofd kom ik heerlijk ontspannen uit dit moment voor mezelf. Bovendien geef ik mezelf tegelijkertijd reiki. Wat een kadootje🤭.
    Heel veel plezier tijdens jullie new age beleving. Wij gaan met de Walen een oudejaarsfeest in met heerlijke muziek en een overvloed aan eten. Een fijne jaarwisseling en tot volgend jaar💫😘
  3. Nicole Schuijer:
    2 januari 2023
    Als ik thuis ben ga ik hem downloaden. Xx ik kan het best een beetje hoor. En moet erbij nemen dat het nog niet heel lang helemaal stil is in mijn hoofd. Maar er zit verbetering in. Xxx dank je voorbhet meedenken lieverd. X