De laatste dag en de terugreis

4 januari 2023 - Warszawa, Polen

Eergister zijn we mega laat aangekomen in Delhi. Om 22:30 bij het hotel aangekomen met uitzicht op de prachtige moskee. Op het prachtige dakterras heerlijke chickenwings gegeten.

20230102_224358

Na maanden eigenlijk geen vlees is dit wel weer een keer een verademing. Ook mis ik mijn gehaktballen en een eitje met spek...  maar goed dat komt wel weer.

De 3e januari wakker geworden en naar de moskee, om die nog een keer op ons gemak te bekijken. We hebben nog een paar duizend rupee waar ik het vandaag mee uit wil zingen zodat we niet nog een keer hoeven te pinnen.

20230103_10454620230103_103707

Na de moskee met de metro naar de halte waar vandaan je naar het nieuwe Hard Rock Cafe kan lopen. Onderweg nog wat leuke markten en winkeltjes gezien en de laatste kadootjes en freubels gekocht. En nu zitten de rugzakken echt wel goed vol. Ik ben vertrokken met 11 kilo en ben nu 17 kilo... reken maar uit. 6 kilo aan meuk, vreemde eetwaren, mooie spullen en een berg aan kadootjes voor deze en gene. En trouwens B zijn rugzak is ook iets zwaarder dan aan het begin. En dan zijn er ook al 2 doosjes naar huis gestuurd. 1 vanuit Pushkar en een vanaf Bangalore.  Maar goed dat hoort erbij.

De volgende reis neem ik echt veel minder mee nog. Ja, ik heb alles wel hedragen maar had ook met de helft toegekunt eigenlijk.

20230103_140225

Na Hard Rock is Anita naar ons toegekomen en hebben we daar in de buurt nog heerlijk wat gedronken en geshopt. En toen met de tuktuk terug naar de wijk waar ons hotel is.  Daar is ook een mega grote markt waar we op de valreep nog wat mooie en lekkere dingen hebben gekocht en na wat geprop zit alles in de rugzak.

20230103_17585120230103_17542920230103_152634

We zijn daarna met zn drietjes heerlijk Kasmir gaan eten. Ook een gebied in India die nog op het lijstje kan. Het was super leuk om onze reis met Anita te beginnen in oktober en ook weer te eindigen gister. We komen hier zeker nog terug.  Er is hier nog zoveel te zien. Dat is voor een andere keer. Nu eerst naar huis en voorlopig maar werken bij mijn nieuwe werkgever.

Ik schrijf dit nu in het vliegtuig op weg naar onze tussenstop in Warsaw Polen. Vanmorgen op de luchhaven hadden we net genoeg voor beide een kopje koffie en beide een muffin. En toen waren we los, geen rupies meer.

20230104_062152

Ik heb de cijfertjes goed bijgehouden. En incl. alle treinen, vliegtuigen, taxi, tuk tuks ,hotels eten maar ook de gids voor 10 dagen in Nepal, en de 17 dagen bij de "toneel club" en al het eten kadootjes en kaartjes die ik heb gestuurd tijdens deze reis zijn we goed binnen ons budget gebleven. Echt heel netjes. Ik denk dat, als we dit nog een keer doen en dan niet de gidskosten en theaterkosten hebbe, we dit zeker met 150 euro pw minder kunnen doen.

Maar dit was een test van 3 maanden. Kan het van het bedrag wat we in ons hoofd hadden. En zouden we dan heel armoedig moeten doen? En het antwoord is ja, het kan makkelijk en nee, het was zeker niet armoedig. We hebben wel na een paar weken de hotels in een iets duurdere prijsklasse genomen. Ipv 12 euro pn naar max 24 euro per nacht voor 2 personen. En dan zochten we vaak nog met het ontbijt erbij met genius deal van Booking. Wat betekent, als ik groot ontbijt ik de lunch skip.

Ik heb heerlijke kruiden meegenomen voor lekkere gerechten thuis te kunnen maken. En ik heb er nu al zin in.

Iedereen dank voor het lezen van ons blog. En de reacties er ook op. Het was een goede ervaring om zoiets bij te houden.  Leuk ook om te doen. Dus Miranda dank voor de tip. Ik ga jullie snel zien en een goede knuffel geven!! Xx warme groet Nicole & Branko.

1. Bob en Miranda:
    4 januari 2023