Dagje Bangalore

4 november 2022 - Bengaluru, India

Vanmorgen om 9 uur in de benen en we waren om 23:00 weer terug in ons appartementje.

We zijn gestart met een wandelimg van 3 km naar het postkantoor, weer wat spulletjes naar huis gestuurd. Waarna we op de metro zijn gestapt... wat na alle drukte van de treinen en andere metros echt een vreemde gewaarwording is want hij was zo goed als leeg... Niemand gebruikt hem. Nu zijn het ook maar 2 lijnen. Die ook nog eens bijna nergens heen gaan. Stopt hij nou op handige punten. Nee dat niet. Als je uitstapt moet je 2.7 km lopen naar de dichtsbijzijnde bezienswaardigheid. En je koopt tokens voor je rit die van ons vandaag waren 18 r en 20 r pst

20221104_140551

Maar goed we wilde het proberen. Dus hup wij op de metro. Richting Bangalore palace.

20221104_121305

Daar aangekomen kan je er niet in vanwege  een conferentie met zelfs de president. We hebben van buiten wat plaatjes geschoten en weer vertrokken.  De tuk tuk mafia heeft hier weer een nieuwe aanpak. Je hebt een goede prijs afgesproken voor waar je heen wil. En als hij dan eenmaal rijdt zegt hij we rijden nog even langs een winkeltje waar je dan 15 minuten naar binnen moet. Maar goed we hebben het gedaan, je zit al in dat ding, je hebt geen haast en we komen nooit in touristen winkeltjes ... en nu weten we ook weer waarom hahahahha. Niks gekocht en weer naar buiten hup hup in de tuk tuk en door naar waar we heen wilde. Eerst langs de route Karnataka provincie huis.

20221104_130610

Door naar Tipu sultan palace.

20221104_133758

Echt prachtig, ik zou het erfgoed net even iets beter onderhouden maar goed, wie ben ik.  Daarna door naar het oude fort.

20221104_135635

En vanaf daar terug met de metro naar Cubbonpark waar we doorheen zijn gelopen richting Hard Rock Cafe. Wat echt op een prachtige plek in een mooi pand zit.

20221104_144346

Lekker wat gegeten en gedronken. En even lekker gezeten.  En van het pand genoten. Waarna we in de benen zijn gegaan in de richting van Clif en Sheeba hun appartementje. Dit is het stel wat we in Goa hebben ontmoet. We hebben vanavond bij ze gegeten en even met Gabe gespeeld. Onderweg kwamen we nog een mooie kerk tegen de St. Mary's basseliek tja dan ga je weer even een kaarsje branden voor iedereen om ons heen die het zwaar hebben. Xx

20221104_171349

20221104_171746 d

Dus al met al een drukke en hele lange dag... maar wel weer een hele leuke.

1. Maria:
    5 november 2022