Met een omweg op de juiste weg.

2 november 2022 - Coimbatore, India

We zijn hier nu een maand en hebben heel veel verplaatsingen gedaan inmiddels. En steeds moesten we daarvoor naar een booking kantoortje... waar ze wisselend van 100 rupee per kaartje tot wel 500 rupee durven te vragen per kaartje...  dus voor jullie beeld. treinkaartje 9.5 uur in de trein kost 180 rupee pp. En dan 400 rupee pp service kosten.  Dit gaat mij vanzelf irriteren. Het zijn voor nederlandse begrippen kleine bedragen. Maar we hebben een budget per week waar we ons aan willen houden. En met al die taxis die nooit wisselgeld hebben etc gaat het stiekem toch wel weer hard.

Van de week toen we lagen te flexen in dat prachtige hotel naast de Dutch cemetery, lag ik te knoeien met mijn telefoon ( ik heb een indiase sim kaart en dus ook een indiaas nummer). En heb de ixigo app op mijn telefoon( erop gezet door een aardige meneer in de trein naar cochin.. ) ik dacht ik ga toch eens kijken in de app hoe dat werkt.

Dus ik kijken en ik vind de treinreis die we willen met de bedjes etc. In een ac sleeper compartiment.  Ik die aangeklikt en ik kwam verder in het programma.  Tot het punt dat hij je adres vraagt. Ik braaf Apeldoorn ingevuld dan zegt dat systeem dan kunnen we je niet boeken. We accepteren geen internationaal adres.  Maar onder die regel stond de vraag mogen wij uw huidige locatie pinpointen. Ik dacht what the hell wat heb ik te verliezen.. hij pinpoint en mijn adres is ineens nummer 4 Dutch cemetery road in Cochin.  En ik kwam verder in het programma. En verder en verder en verder... met steeds verification code hier en daar via mail en mijn indiaase nummer.  Check check dubbel check en ik heb een werkend ixigo account. Creditcard eraan gehangen. Paspoortnummers per persoon alles alles alles... en voila daar waren de tickets met op 3 plaatsen bevestigd en pdfs erbij en alles...

Waar ik van digitaal normaal echt jeuk krijg lag ik hier lekker senang een beetje te rommelen en we hebben gewoon een account waar we alles mee kunnen boeken. Ze rekenen 40 rupee voor de service and that is that.

En ook mijn Uber app deed het hier niet meer de laatste keer dat ik die gebruikt had was ook bijna 3 jaar geleden. Maar de zoon van de huismeester van de homestay pakte mijn telefoon deed huup huup barbatruc en nu kan ik uber boeken via mijn mail en niet via de app. Nou dat is top scheelt weer veel gehossel en geintimideer van de taci chauffeurs. Je hebt gewoon beide in je scherm wat je moet betalen.  Het leven wordt steeds simpeler.

Nu hebben we besloten om de route iets aan te passen we hebben nog 2 trein reizen voor de boeg. En daarna zou het steeds 2 nachten en reizen 2 nachten en reizen.. maar lange treinstukken. We hebben ervoor gekozen om van hyderabad volgende week te vliegen naar Calcutta. Daar doen we eerst een 3 daagse toer van sundarban national park. Maar een vliegtuig ticket zelf boeken zonder die tussenpersonen die 500 per ticket en 2.4 % van de ticketprijs commissie vragen is ook een uitdaging. Dus Branko zat te stoeien terwijl ik in ons appartement hier een lekker ontbijtje stond te maken...  en ineens zegt hij het is gelukt via de ixigo app.... daar hoefde hij niks meer in te vullen alleen de gegeven van de vlucht creditcard alles was al gekoppeld.... ♥️  nou echt we leren het wel. Je moet het gewoon maar doen soms.  Hahah  wat kan een mens soms blij zijn met kleine dingen!!!

Screenshot_20221102-080208_One UI Homeall you need in india!!

1. Ruud van der Kind:
    2 november 2022
    Slim hoor, van digibeet naar expert! Heb je bij Uber niet dan er dan toch nog gesteggeld wordt over de prijs bij het afrekenen?
  2. Nicole Schuijer:
    2 november 2022
    Nee ik zorg dat ik gepast heb..... want ze hebben natuurlijk NOOIT wisselgeld hahahhaha
  3. Edith:
    2 november 2022
    Treinreizen, milieu footprint is nobel. Er is wel een grens.
    Enjoy enjoy
  4. Karin:
    2 november 2022
    dat is even handig! mooie uitvinding. Dat zal een berg irritatie schelen... hihi Van digibeet naar digi expert in een maand hihi.