Foodie on the move...

1 november 2022 - Cochin, India

20221101_090849

Ok van Delhi tot nu.... er zijn heel heel veel heerlijke dingen in india, de currys kennen de meeste mensen wel. Maar je hebt hier ook Paratha een soort zachte deeg plaat, maar gevuld met van alles, de aardappel variant vind ik het lekkerst. Het is geen pannekoek maar het gaat een beetje naar een rotiplaat maar dan zachter... en dan de samosas overal kan je ze kopen in alle steden en staten. Maar het deeg eromheen is het verschil. Cochin heeft een grote chinese invloed. En dan is het jasje dus van loempia achtig deeg. Waar het elders van een meer kruimelachtig deeg is...  chipati is ook overal anders en Naan ook.  Maar voor meer chinees achtige gerechten de stirrfried rice etc moet je echt hier zijn... het is een whalhalla hier met heerlijke dingen...  ik wordt er zo blij van. B soms iets minder medium spice is voor hem vaak echt nog wel veel te pittig. Op naar de volgende plek.. waar weer van alles te ontdekken valt. Maar qua waar voel ik mij het meest happy... dan is het wel Cochin en als goede 2e Mumbai...    de hype van Goa snap ik echt niet.  Veel te toeristisch..  ( mijn mening)

Oooh ja het verschil tussen frituren in olie of Ghee ( boter produkt) is ook mega! Bananenchips in ghee gebakken is echt net of je roomboter popcorn zit te eten qua smaak.

1. Jacqueline van der Palm:
    1 november 2022
    Lekker, gaan we nog een samen zelf maken, lijkt me heerlijk.
  2. Nicole Schuijer:
    2 november 2022
    Deal gaan we doen. Xxx
  3. Karin:
    2 november 2022
    klinkt als "jammie... waarom ben ik er ook alweer niet bij???" hahahaha nee hoor gekkigheid, ik sluit ook heel graag aan als jullie terug zijn om een keer te gaan knutselen in de keuken met alle nieuwe wijsheden op foodiegebied nicole hihihi