Met de nachtbus dus....

21 oktober 2022 - Calangute, India

Gisteren de laatste dag in Mumbai. Lekker aan de wandel en weer bijzondere ontmoeting met iemand bij de Sikh tempel. Leuk gesprek en koffie gedronken in de bijzondere kamer, dus maar even een foto van genomen voor jullie...

20221020_110126

Zoals al eerder verteld naderen we Diwali, het lichtjesfeest. Vergelijkbaar met Kerstmis. Dus overal lampionnen en andere versieringen.

20221020_113236

20221020_211444

Dan op tijd op pad naar de opstapplaats van onze nachtbus die ons in ongeveer 14 uur naar Goa brengt. De lokale taxi meneer rijdt ondanks de googlemaps aanwijzingen van Nicole toch twee keer verkeerd maar uiteindelijk komen we aan op Teachers colonne waar de bus ons om 22.40 moet oppikken.

20221020_220712

Redelijk op tijd stop de bus en stappen we in. Ons ene upperbed is al bezet en in het Engels proberen we duidelijk te maken dat we toch echt deze nummers gereserveerd hebben. Uiteindelijk leggen we ons er letterlijk bij neer dat we een ander tweepersoonsbed krijgen.

20221020_225233

En tot groot genoegen van Nicole kan zij languit liggen....maar ook ik kom de nacht wel goed door.

In de ochtend de eerste stop die ik bewust meemaak om te plassen. Kijkend op googlemaps vragen wij ons inmiddels af waarom de bus een soort van d-tour heeft gemaakt en we dus nooit op de verwachte tijd in Goa zullen zijn. Niemand heeft hier een antwoord op dus stappen we weer in voor het vervolg van onze reis.

20221021_120401

We rijden tuffend door een bergachtig landschap en de bus maakt steeds vreemder geluiden. Ook de weg is niet echt comfortabel.

20221021_113249

Opeens stop na zo'n 10 minuten de bus weer langs de kant van de weg en de bijrijder stapt uit. Wij wachten geduldig af maar de overige passagiers stappen een voor een uit. Ik ga ook maar eens polshoogte nemen en ja hoor....mechanical problem.  De bus kan niet verder en er wordt overlegd wat te doen. Een vervangende bus duurt minimaal 4 uur, de afstand naar Goa is nog ruim 3 uur, maar we staan in de middle of nowhere. En dan gebeurd er wat moois,  een aantal mensen beginnen voor iedereen te regelen dat ze weten wat te doen. En wij, wij hobbelen gezellig mee.

Dus we stappen met onze rugzakken achterin een vrachtwagen om afgezet te worden in het dichtst bijzijnde plaatsje. Daar stappen we met 8 man in een kleine taxi om naar het busstation in een plaats zo'n 30 km verderop afgezet te worden. Op het busstation wordt verder onderhandeld,  gaan we met de lokale bus, die over een half uur vertrekt,  richting Goa of delen we met 7 man een taxi.  Duurder, maar sneller en zeker weten dat je direct kan vertrekken.  Want de lokale bus kan ook gewoon al vol zitten.

We gaan met de taxi.  Op naar Goa. Onderweg nog in een flinke moesonbui terecht gekomen maar Goa uiteindelijk rond 17.00 uur bereikt. De aardige Indiërs hebben nog de taxi geregeld die ons naar onze eindbestemming,  Hard Rock Hotel,  heeft gebracht.

20221021_183148

Een warme douche en een koud biertje verder,  tracht ik de extra kosten te gaan verhalen. Ik geef het weinig kans maar wie weet.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Edith:
    22 oktober 2022
    Jeetje wat een reis zeg. Gelukkig naar een top hotel. Ik ben te oud voor dit soort trips.
  2. Nicole Schuijer:
    22 oktober 2022
    Daarom doen we hem nu... over paar jaar kan ik hem ook niet meer. Xx
  3. Karin:
    22 oktober 2022
    Wat een reis was het naar Goa...!
    En wat een vertrouwen is er voor nodig om de locale bevolking te volgen en op de plek van bestemming aan te komen.
  4. Nicole Schuijer:
    24 oktober 2022
    Ja toch ze maken deze rris vaker... weten wat ze doen..en we zijn niet genaaid maar echt geholpen. Xx echt tof!!!
  5. Karin:
    24 oktober 2022