GOA... maar dan het oude Portugese deel.

22 oktober 2022 - Calangute, India

Vanmorgen eerst uitgebreid ontbeten, echt lekker de tijd genomen.... heerlijke vers gemaakte cappuccino echt even genieten.. daarna in een taxi gestapt door het hotel geregeld..  (die taxi bleef ook bij ons.) En op naar het historische Portuguese stuk van Goa. Met prachtige kerken, winkeltjes, restaurantjes en vooral heel veel oude panden. Met prachtige naam bordjes.

20221022_151248

Alles in het Portugees... zelfs pastel la nata..( een gebakje wat ik in Lissabon graag eet) echt heel bijzonder... zo zijn we gister uit Mumbai aangekomen waar het weer heel Engels voelde. Allemaal door vroegere kolonisatie natuurlijk.  Wat we nu afkeuren natuurlijk maar het is hier wel de geschiedenis en alles is Unesco erfgoed... en wordt ook best netjes onderhouden. Het maakt de kustplaatsen heel internationaal in het aanzicht.

20221022_151125

We gaan volgende week ook de VOC tegenkomen... in Mangalore en Cochi. Maar eerst nog even een paar dagen hier in Goa..   even zeiken nog..... buiten de hotels pas ik mij aan lange broek en alles netjes bedekt... binnen in het hotel is een zwembad... er liggen hier nog 2 meiden... dus 3 dames in totaal en in het zwembad liggen alleen maar mannen met telefoon in hun hand... zich in onmogelijke poses te wurmen om maar een glimp van de dames in badkkeding op de foto te krijgen..... fucking irritant... nou fotograferen ze mijn beauty er niet vanaf natuurlijk... maar de dubbele standaard is wel een beetje ziek...

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Jacqueline van der Palm:
    22 oktober 2022
    Gaaf hoor en leuk die Portugese invloeden. Ziet er heel uit, veel plezier
  2. Bob en Miranda:
    22 oktober 2022
    Een stukje Europa in India. Grappig hoe je dit toch overal ter wereld tegenkomt. Gelukkig ook Induase invloeden in Europa😋