Heerlijke dagen.

6 oktober 2022 - Gurgaon, India

We zijn wel weer een beetje gewend aan het verkeer de drukte en de lieve mensen. Gister simkaart geregeld, trein geboekt voor morgen , geld gepind en door!!!! In de middag naar een Tibetaans vluchtening gebied. Met heel veel monniken en een grote markt met van alles maar het belangrijkste heerlijk eten. En je bent ineens onder een ander volk zomaar midden in de stad.

Vandaar de hele dag op pad geweest met prakriti , en Oli van the butterfly ngo Dat is een club daar worden wij stil van... Rita de founder is er al mee bezig sinds eind jaren 80.  Inmiddels doen ze onderdelen zoals het financieel beter functioneren van kinderen tussen 8 en 18, al in 8 landen en 7 Staten in India zelf.  Echt heel bijzonder. Ze doen echt van alles aan educatie horeca, sport, spel, theater echt van alles. Maar vooral de naschoolse lessen voor kinderen uit wijken waar leren niet gewoon is... is echt bijzonder.  Een dametje een kop kleiner dan Nicole  runt de school en daar komen dagelijk 181 kinderen . Ze krijgen bijles en daardoor hebben ze op school betere cijfers..  8 jongeren zitten door de inzet van Butterfly op dit moment op de universiteit . Echt om stil van te worden.  Mooie dagen. Morgen vroeg op en met de trein naar Ajmer, in Rajasthan. En door naar Pushkar waar Mavi onze kamer al heeft klaar gezet. Zin in ben benieuwd naar de treinreis.

20221006_14112720221006_15574820221006_15303920221006_161138

1. Bob en Miranda:
    6 oktober 2022
    Klinkt goed en fijn dat jullie zo'n goede indruk hebben gekregen van deze mooie organisatie.
  2. Francesca bakri:
    6 oktober 2022