Aangekomen in Pushkar

8 oktober 2022 - Pushkar, India

Gisteren na een treinreis van 6,5 uur vanuit Delhi aangekomen in Ajmer. Daar stond 'Pincky' onze taxi naar Pushkar ons op te wachten.  Uiteraard namen wij exit 2 terwijl hij stond te wachten bij exit 1. Na wat heen en weer gebel werd eindelijk duidelijk waar we hem konden vinden. Een kleine 45 minuten later reden we Pushkar in, nadat we eerst 20 roepie p.p. ( € 0,28) moesten betalen om de stad in te mogen, en stonden voor hotel Diamond in Pushkar waar onze vriend Mavi ons al stond op te wachten. Eindelijk kunnen we verder waar onze reis 2,5 jaar geleden abrupt tot een einde kwam.

Pushkar voelde gelijk weer vertrouwd met één groot verschil. Er zijn nog heel weinig toeristen. En als ze er zijn, zijn het voornamelijk Israëliërs.

Vandaag is Nicole weer begonnen met zilversmeden. Na een korte uitleg van Ravi ging het weer als vertrouwd. In totaal is ze hier 3 dagen,  4 uur per dag zoet mee.

20221008_105218

Ik heb vandaag rustig een aantal van de bijna 1000 tempels die Pushkar rijk is bezocht. Deze plek ligt aan een heilig meer waarvan de Hindoes geloven dat God Brahma er huist. Genoten van alle rituelen die hier plaatsvinden.

20221008_11180420221008_121708

En vandaag ook onze treintickets richting Mumbai (Bombay) gereserveerd voor volgende week zondag. Een slaaptrein voor een rit van 16 uur die je echt tijdig moet boeken anders is er geen plaats meer.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Karin:
    8 oktober 2022
    Wat fijn dat jullie de reis vanaf hier weer kunnen oppakken vanaf waar jullie gebleven waren. Klinkt als heerlijke bezigheden voor beide 😍
  2. Erno:
    11 oktober 2022
    Hoi Nicole en Branco vandaag begonnen in Overschie! Goed om te zien en lezen dat jullie al weer lekker op pad zijn. Geniet ervan!!!