Eindelijk naar Amritsar

21 december 2022 - Indira Gandhi International Airport, India

Gisteren een dag naar Agra geweest. Het rode fort is prachtig en de Taj was ook echt heel mooi. Beide voldeden echt aan de verwachtingen.

Rode fort

20221220_125228

20221220_125200

20221220_122650

Taj Mahal.

20221220_16501320221220_16300420221220_15535120221220_162918 the old guest house. Aan de andere kant staat zelfde soort gebouw maar os dan een moskee. Maar daar mochten we niet in. 20221220_17005620221220_164743

Maandag waren we vanaf Varanasi gevlogen naar Delhi. Waar we om 23:00 uur aankwamen. Om de volgende dag om 6 uur op te staan en naar een ophaalpunt te gaan (wat om 22:30 uur de dag ervoor is gewijzigd van om de hoek naar 10 minuten met de taxi..  SHIT!! Vooral omdat we een hotel bij het ophaalpunt in de buurt hadden gekozen. Want we zouden eind van de dag om 23:30 terug zijn)  We waren op tijd bij het ophaalpunt.. maar wat is het koud om 6 uur in de ochtend in een tuk tuk,  allemachtig. De bus is uiteindelijk een half uur te laat.

Na een goed anderhalf uur rijden ontbijt. Weer verder richting Rood Fort. Even een uurtje rond gelopen met gids. En door naar een winkel. Alles hier wat je boekt aan touristische dingen zit minstens 1 winkel bij. Voor hun comissie. 😉 toen door naar de lunch, in een half uur. Maar dat loopt uit... dan door naar de Taj Mahal, daar hadden we 2 uur. Wat een prachtig gebouw is dat zeg. Heerlijk op ons gemak rondgelopen we hadden een kaartje met alles incl. de shuttle van de bus tot flesje water en slofjes voor je schoenen. Overal konden we in. En ook geen rijen, je betaald wat maar dan heb je ook wat! Soms is het gewoon handig om online dingen van te voren te boeken. Dan gaat alles als klokwerk gelukkig.  Na de Taj op de terugweg nog een stop bij een prachtige tempel, de geboorte plaats van Lord Krishna.( geen fotos van mocht niet moesten alles inleveren) Heel heel indrukwekkend. Voor deze tempel stapte er een meneer in die heel veel heeft lopen schreeuwen in het Hindi. En na de tempel stapte hij weer in. En er wrdy een extra stop ingelast. Een tempel ergens die echt 10 minuten  looen in het donker tussen apen en grommende honden door in het donker. Daar kregen de Hindi die het graag wilde voor veel geld een ceremony aangeboden en alles bij elkaar was dit 1.5 uur meer op het schema en gelukkog liepen we al mega achter op schema.  De hele dag zijn we in de buurt gebleven van 3 jongemannen die wel Hindi verstonden en ook Engels spraken. Wat voor ons heel handig is want alle info is in het Hindi. Dus ook hoe laat je terug bij de bus moet zijn 😀

Na de tempel rijden we langs een foto moment Tempel die niet is omgeroepen gelukkig waren we wakker de rest van de bus niet helaas. Op naar het Diner. We hebben geleerd van ontbijt en lunch en nemen gewoon zoals iedereen Dahl met Roti. Prima te doen heerlijk gegeten. Als je maar een half uur hebt moet je eten wat er in grote potten staat en geen rare dingen bestellen. Hihihihi  na het avond eten om 22:30 rijden we verder richting Delhi... waar we ipv 23:30 om 02:00 uur aankomen. Totaal uitgestorven stad. Dacht niet dat ik dat ooit mee zou maken. Tuk tuk besteld en om 02:30 na even snel douchen naar bed. Wekker om 07:30 taxi naar airport. Voor onze vlucht naar Amritsar. De afgelopen 72 uur waren een achtbaan nu op naar rustigere dagen.. waar er geen wekker is en gewoon een ontbijtje.  En de gouden tempel. Die gaat druk zijn hebben we begrepen. Maar we gaan het zien.  Ik ben erg benieuwd. En heb er zin in. We weten nog niet hoelang we hier blijven en gaan daarna door naar Rishikesh als het qua vervoer allemaal gaat lukken. Want dit is ook hier een mega drukke reis periode. Dus we gaan even puzzelen.

1. Karin:
    21 december 2022
    Prachtig de Taj Mahal 😍
    Korte nacht weer hoor! Lekker bijkomen komende dagen zonder wekker 😘