Whisky... ach als we toch in de buurt zijn

6 november 2022 - Bengaluru, India

Na ons bezoek aan Paul John in Goa stond ook Amrut in Bangalore op ons verlanglijstje. Je bent whisky liefhebber of niet. In september al contact met hun gelegd en we waren meer dan welkom.

Omdat deze distillery enigzins buiten Bangalore ligt hadden we via de appartementeigenaar een auto geregeld. Deze zou ons brengen,  op ons wachten en vervolgens weer terugbrengen. Uiteraard was het zijn broer die dit kon verzorgen 😉. Stipt op tijd stond de auto voor. We gaven aan dat hij ons niet terug hoefde te brengen maar ons op de terugweg af kon zetten bij Bull Temple. En we gingen op pad voor een rit die max 45 minuten kon duren.   We hadden een afspraak om 11.00 uur dus no worries.

Rond half elf zegt Nic, even op de kaart kijken waar we nu zitten......in een totaal andere richting dan waar we naar toe moeten.  Dus vraag aan de chauffeur, met de kaart onder zijn neus,  waarom rij je deze route en niet rechtstreeks? Waarop hij aangeeft, we zijn er over 7 minuten......Google maps geeft aan 45 minuten. Hoe dan? Waarop hij in zijn beste Engels zegt Bull Temple....😡 Bull shit we moeten naar Amrut, we hebben een afspraak.

Dus route opnieuw bepaald en vol gas via een tolweg naar Amrut. We zien de distilleerderij op een bepaald moment aan de andere kant van de provinciale weg richting Mysore liggen.  Even keren waar het kan en dan terug... rijdt hij vervolgens voorbij de ingang 🤬. Een zijstraatje in maar die leidt niet naar de ingang.  Vervolgens keert hij en gaat hij als spookrijder terug. We hebben het overleeft en staan bij Amrut voor de deur.

20221105_124425

Daar aangekomen werden we hartelijk ontvangen door Vinayak Ugrad .

20221105_124325

We hebben verteld over het Whisky Festival Delft en Whisky Festival Apeldoorn wat wij organiseren en dat we vooral liefhebbers zijn. Ze hebben geen visitors center, geen officiële tours of tastings en dus kregen we een privé tour door het gehele complex.

20221105_113321

In het warehouse een sample uit een new French oak vat gedronken (ligt nu 7 jaar, vergelijkbaar 25 jaar Schots zeggen ze ivm warmte). Een echte cask strenght op bijna 70%! Heerlijk.

20221105_114546

Bijzonder om het bottelingproces te zien dat nog volledig met de hand gedaan wordt .

20221105_120354

Ze hebben wel een machine (in gebruik tijdens corona) maar juist dit handwerk zorgt voor werkgelegenheid in de directe omgeving van de distillery.
We hebben genoten van de gastvrijheid!

Daarna heeft onze chauffeur ons netjes afgezet bij Bull Temple 😉

20221105_134525

Wederom een ervaring rijker

1. Jacqueline van der Palm:
    6 november 2022
    Nou een hele tour geweest om er te komen. Wel de moeite waard geweest. Leuk hoor.
  2. Ruud van der Kind:
    6 november 2022
    Is zelf rijden helemaal geen optie in India?
  3. Nicole Schuijer:
    6 november 2022
    Eeeeh nee... echt Rome op de drukste dag is er niks bij... echt oversteken is een wonder dat je het haalt...
  4. Nicole Schuijer:
    7 november 2022
    Ruud, really.... als je ziet hoe ze hier rijden. Levensgevaarlijk, verkeersregels bestaan hier niet
  5. Bob en Miranda:
    6 november 2022
    Grappig hoe dat gaat met die chauffeurs. Onthouden alleen t laatste wat gezegd is. Die dacht t makkelijk verdiend te hebben🤣.Wel een mooie tour trouwens👍
  6. Irma:
    7 november 2022
    Jullie chauffeur was geen wiskey liefhebber zo te lezen :-)
  7. Nicole Schuijer:
    8 november 2022
    Hahaha nou het was helemaal geen heldere zeg maar
    Hahaha