Om 6 uur op.. op safari ,boot,lopend en per jeep.

24 november 2022 - Sauraha, Nepal

20221124_063619

Heel erg vroeg op.. zodat we met zonsopgang hier in een kano konden zitten en in alle rust over het water konden zoeven... vogels gespot. En helaas ook weer een shitload zwerfvuil.  Dat blijft toch echt jammer. Het is echt een kleine moeite, het zou een dagje kosten om met die boten al het plastic wat in de struiken langs de kant hangt op te ruimen. Dit gebied is iets waar mensen hun boterham verdienen, maar niet iets waar ze trots op zijn. Als bij ons de Biesbos er zo bij lag zouden we ons kapot schamen als we er toeristen doorheen zouden laten varen ( hebben ze hier geen last van).

20221124_072830

20221124_073556

Na de kano tocht zijn we een stuk gaan lopen door de jungle. Maar ook door een lodge gebied wat daar af is en nu aan het vervallen is. Iets met corruptie en lokale politiek. Echt zonde zag er best eco uit. Maar goed, het dichst bij een tijger vandaag was zijn poot afdruk. Waarvan ik overtuigd ben dat ze er een stempel van hebben hahahahh. Na het lopen zijn we met de jeep verder gegaan nou ja een Mahindra.

En we werden gelijk verwend,

20221124_091951de eerste Rhino van de dag. En er zouden er nog een paar volgen. Veel vogels , apen en vlinders gezien steeds een soort van spanning want iemand had een tijger gehoord... maar helaas we hebben hem niet gezien.

Zo een hele dag onderweg , ergens moet je een keer naar de wc. Nou wil ik jullie even meenemen in de volgende logica . We kennen het principe van die pisbakken naast elkaar allemaal. Nou dat hebben zie hier voor dames.

20221124_110734

Maar het mooiste is...

20221124_110801 er zit voor die hele ruimte niet eens een deur... echt seriously?? 😮 ik bedoel nu ben ik best van het wie kent mijn kont in Keulen principe, maar dit gaat me wel een beetje te ver!!

20221124_144154

We zijn vandaag ook bij een Krokodillen conservation breading Centre geweest. Maar ik snap het niet. Ze hebben sinds de jaren 70 van bijna alle jaren beesten zitten. Dus van 45 jaar oud 35 jaar oud etc.  Op mijn vraag wanneer worden ze in het wild teruggezet,  was het antwoord ze halen de eitjes uit het wild en als ze 3 foot lang zijn dat is 5 jaar oud gaan ze terug.

20221124_111843

Maar kijk even dit zijn ze dan... maar die hebben toch nooit leren jagen?? Dat overleeft toch niet... hier liggen er tientallen op kluitje. Maar goed het zal, ik snap het niet.

20221124_155624

20221124_163437en we sluiten af met een mooie zonsondergang in de jungle.  Hier zouden we wel een paar dagen langer willen blijven... maar goed hier komen we terug. X