De tuk tuk heaven....

27 oktober 2022 - Mangalore, India

We zijn gisteren in Mangalore aangekomen en hier is het met het tuk tuk vervoer super goed geregeld. Het is duidelijk en eerlijk... bij het station was een hokje, daar zit een dame daar zeg je tegen waar je heen wil... en ze geeft je een bonnetje en dat ga je betalen...

20221027_151939

Verder staan de tuk tuks overal. En ze rijden op de meter... behalve de smart ass die weer zonder meter 150 rupees zegt waarna we gaan lachen en weglopen. De volgende tuk tuk staat erachter.. en zegt bij mij kan je op de meter. Dan kom je uit op 88 rupees. We geven hem 100 en laten de rest zitten, eerlijkheid moet je belonen tenslotte.

20221027_151922

We lopen ook wel best veel. We halen de 10000 stapen met gemak maar vaak ook wel 20000. Zo ook vandaag, we wilde even ergens lunchen.. en waar de tuk tuk als de brandweer ons ergens bij een tempel had gedropped, gingen we vanaf daar lopen... het bleek die tuk tuk ging zo hard omdat hij de heuvel afdenderde. Wat betekent.... dat wij 2 km heuvel op hebben gelopen met ons gezicht vol in de zon.. waarom dacht ik vanmorgen dat een zwarte lange broek en mijn nieuwe zwarte hardrock shirt een goed idee was??  Het liep met liters tegelijk van mijn rug.  Maar goed een heerlijk eettentje gevonden.. waar Branko een vega Thali had dat is een bord met van alles voor 50 rupees.

20221027_130223

En ik had een inktvis gerecht wat zou bijzonder en lekker was dat ik het niet kan beschrijven.

20221027_130220

Lunch 2 personen met fles water 355 rupees.  Ok voor jullie info... 100 rupees is €1,25    een tuk tuk ritje van 2 5 km is 55 rupees.. een zakje chips 5 en een kopje koffie bij starbucks 650 rupees.....snap je het nog??  Dus de MacDonalds, KFC, subway en Starbucks rekenen Europese prijzen. Wat hier natuurlijk bizar is.

Maar ik dwaal af.. het tuk tuk verhaal.  We stapten vanmiddag weer voor een 4.5 km ritje in een kamikaze tuk tuk. ( je moet hier niet bang aangelegd zijn hoor) en we zijn waar we zijn moeten en de meter staat op 80. Ik heb 80 maar geef hem 100 zodat ik wat meer wisselgeld heb... hij zegt 20 meer... dus meter zegt 80 hij zegt 120??? Maar hij heeft mijn briefje van 100 al in zijn zak gestopt. Ik baalde als een stekker omdat ik 80 gepast had en de meter is de meter. Branko pakt mijn 80 uit mijn handen en loopt terug naar de tuk tuk meneer en zegt die 100  waar heb je die?? Die man haalt hem  uit zijn zak en Branko pakt hem en geeft hem de 80 die we moesten betalen. En is weggelopen... het is wat het is hier. Ze hosselen allemaal.  En gelukkig niet alleen ons maar ook onder elkaar doen ze het... aard van het beestje. Waar we in Delhi ons nog lieten peoplen zijn we  nu alweer een stuk harder.. het duurt altijd even voordat we de don't fuck with me knop weer hebben ingedrukt. Maar hij staat weer aan. Hahah nu heel even pootjes onhoog en even rusten.. en straks weer in de benen.

1. Maria:
    Lekker. Chapati heaven!
  2. Nicole Schuijer:
    27 oktober 2022
    Nou zeker... en Naan.... heerlijk... en alle curry gerechten echt heel heel lekker. Xx
  3. Jacqueline van der Palm:
    27 oktober 2022
    Is daar wel heel goedkoop. leuk jullie verhalen te lezen. Veel plezier.
  4. Maria:
    27 oktober 2022
    Enjoy. Maybe we can taste a bit of what you experienced when you come back. All the best!
  5. Bob en Miranda:
    27 oktober 2022
    Lekker eten hoor die currys. Vooral viscurry, mmmmm. En ja, tuk tuk avonturen. Op een gegeven moment raak je gewend aan de chaos 😊.