Mumbai

17 oktober 2022 - Mumbai, India

Zondagavond de nachttrein vanuit Ajmer naar Mumbai genomen. Een reis van 16 uur. Ik (Branko) heb nog redelijk wat uurtjes slaap gepakt, maar Nicole kon de slaap niet vatten. De trein stopte 's nachts ook steeds dus Nicole was waakzaam....

20221017_00322820221017_112941

s Morgens aan gekomen in Mumbai, wat een hitte en een drukte weer na het relaxte Pushkar. Even schakelen.  De nodige taxi opdringers afgepoeierd en op naar het hotel. We boeken nu steeds voor 1 nacht en kijken dan of het hotel bevalt. Zo ja,  dan boeken weer bij.  Dat hebben we hier dus ook gelijk gedaan. Wat een schoon hotel is dit zeg. Een aanrader!

Even lekker douchen en dan op pad. We hadden de metrokaart opgeslagen dus op naar het metrostation.....metro?? Eh er is alleen een trein ook door de stad....oké.  Maar voordeel,  ze hebben toeristenkaart. 3 dagen voor 125 roepie, zo'n € 1,55. Geen idee hoe ze die kaartjes willen controleren,  want je kan je bijna niet verroeren in de trein.

Maar met de trein naar het zuidpunt van Mumbai gegaan en vandaar lekker aan de wandel.

20221017_161622

De Engelse invloeden zijn nog goed terug te zien in de gebouwen,  wat een pracht.

20221017_151408

Toppunt wat ons betreft het Taj Mahal Palace hotel.  Hier dan ook even naar binnen voor een heerlijke, veel te dure, vruchtenshake. Maar ja,  je moet er geweest zijn.

20221017_16150520221017_164331

Daarna met de 'metro' in 1,5 uur naar Seawoods mall want daar zit Hard Rock Cafe! T-shirts gescoord en lekker gegeten.

20221017_195307

We zijn weer terug in ons hotel en Nicole gaat wat slaap inhalen.

1. Jacqueline van der Palm:
    17 oktober 2022
    Wat een mooie reis, super leuk om te lezen. Wat jullie allemaal gaan doen en beleven. Geniet er van en veel plezier. Groetjes
  2. Ibo:
    17 oktober 2022
    Wat een avontuur en fijn dat er ook zulke mooie accomodaties zijn om tot rust te komen. Lijkt me wel benauwd in de trein, zo op elkaar en met die warmte. Nog een compliment voor de mooie muurschildering. Fijne reis verder.
  3. Nicole Schuijer:
    20 oktober 2022
    Het is vooral schoon daar schort het hier vaak aan. Xxx
  4. Karin:
    18 oktober 2022
    prachtige gebouwen hoor! Mooie reis zo, erg leuk om met jullie mee te lezen. Net of we een klein beetje mee op reis zijn.